AIDC CLUB

Selamat Datang ke AIDC CLUB


    Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Share

    teruna desa

    Posts : 125
    Join date : 2009-01-16

    Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  teruna desa on Sat Jan 31, 2009 11:45 am

    Pagi tadi teruna ada berjumpa dengan kawan lama, terkejut teruna mendengar kisah rakan teruna ni, beliau merupakan kawan baik teruna. Menurutnya dia tak sangka isteri yang dicintainya yang disayanginya tidak menyukai ibu bapanya, bak kata pepatah "Ditelan mati emak diluah mati bapak". Rupa-rupanya isterinya ini hanya bermuka-muka sahaja menyukai ibubapanya, dibelakang dirinya ditenking ibubapanya.

    Yang mengharukan lagi menurut kawan teruna ini, ibu bapanya tidak pernah memburukkan menantu mereka walhal menantu mereka ni sudah banyak menyakiti hati ibubapanya. Sekarang dia didalam dilema tidak tahu apa yang ingin dibuat,ikutkan hati dia ingin menceraikan sahaja isterinya, dia tidak sanggup melihat isterinya sentiasa menyakiti hati ibu bapanya.

    qasehnuryz

    Posts : 61
    Join date : 2009-01-19

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  qasehnuryz on Mon Feb 02, 2009 12:21 am

    anak isteri boleh di cari ganti..

    ibu ayah harta tak tiada tandingan.

    teruna desa

    Posts : 125
    Join date : 2009-01-16

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  teruna desa on Mon Feb 02, 2009 12:41 am

    betul qaseh tapi isteri itu, adalah ibu kepada anak2 dia, haruskah diruntuhkan umahtangga. teruna pun pening bila pikir benda nie,,,,

    teruna desa

    Posts : 125
    Join date : 2009-01-16

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  teruna desa on Mon Feb 02, 2009 12:45 am

    tapi teruna pun sama pendapat dengan Qaseh, ayah ibu tiada tandingan, sebab mereja yang membersarkan kita..mereka mendidik kita jika dibagi pilihan ,,,teruna utama ibu bapa dulu..tapi kalau boleh nak selamatkan kedua-dia sekali..termasuk isteri...

    qasehnuryz

    Posts : 61
    Join date : 2009-01-19

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  qasehnuryz on Mon Feb 02, 2009 1:10 am

    betul tu teruna.isteri tu ibu kpd anak.
    dlm hal ini suami kena bertegas.
    ckp ngn isteri dia..satu hr nti dia akn tua,cuba kalau isteri anak lelaki dia pulak kurang ajar ngn dia..sakit hati x? terluka x? itu lah yg parents kwn teruna rasa skrg.
    kena pandai didik isteri.

    kalau dah nasihat x mkn saman jugak mmg perlu buat tindakan.
    isteri yg syg kan suami,anak dan perkahwinannya wajib turut menyayangi dan mghormati keluarga mertua.

    member sy kes yg sama.dh selamat bercerai..
    kesian kan uhh Sad

    ultraman

    Posts : 97
    Join date : 2009-01-17

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  ultraman on Mon Feb 02, 2009 1:00 pm

    ultraman pun sokong nury he he he

    siti_salma

    Posts : 5
    Join date : 2009-01-22

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  siti_salma on Tue Feb 03, 2009 12:05 am

    Teruna...
    Sebelum mengambil langkah yang utk bercerai...baik fikirkan dulu....seharusnya kawan teruna tu menasihatkan isterinya dulu dan mestilah bersikap tegas berkenaan hal ini...walaupun ibu bapa mertua pun..kita mesti menganggapnya sebagai ibu bapa kita sendiri dan hormat kepada mereka..Berikan masa utk dia berubahhh..Insyaallah, Siti yakin masalah ini dapat diatasi...

    Sponsored content

    Re: Antara cinta kepada isteri dan kasih kepada Ibupapa, mana pilihan?

    Post  Sponsored content Today at 9:14 am


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 9:14 am