AIDC CLUB

Selamat Datang ke AIDC CLUB


    LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Share

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  Joyah on Wed Jan 28, 2009 9:00 am

    Ada satu cerita yang berlaku di pasar ayam di Kamunting.
    Peniaga ayam
    ini nama dia Sudin. Dia jual ayam yang di beli dari beberapa tempat.
    Ada pulak seorang pelanggan nama dia Hamidah. Dia ni pelanggan tetap ayam Sudin. Kak
    Midah ni dok meniaga nasi dekat kedai berhampiran. Jadi hari hari
    lah dia beli ayam dari Sudin.

    Disebabkan dah setiap hari dok main dengan ayam, sampai Kak Midah dah
    kenal jenis jenis ayam sebelum di sembelih. Antara ayam yang selalu dipilih
    oleh Kak Midah alah ayam dari Bangi dan ayam dari Perlis. Selalunya ayam dari
    Bangi lah yang menjadi pilihan Kak Midah. Kalau tidak dia akan beli ayam dari
    Perlis sahaja.Kalau tak ada lansung dia tak akan beli ayam lain. Kelebihan
    yang ada pada Kak Midah ialah dia boleh kenal samada ayam tu dari Bangi atau
    Perlis ialah dengan membelek punggung ayam tu. Selalunya Sudin akan campur
    semua ayam yang sampai dalam satu tempat. Jadi jenuhlah Kak Midah dok belek sekor
    sekor nak cari ayam Bangi atau ayam Perlis. Mula-mula Sudin tak kisah sangat
    dengan Kak Midah. Tapi lama-lama Sudin dah mula boring . Sebab Kak Midah ni
    customer tetap Sudin pendam je bengang dia.

    Satu hari Kak Midah datang macam biasa dan terus belek punggung ayam
    nak cari ayam Bangi. Habis semua ayam dibeleknya . tak ada satu pun ayam Bangi
    atau ayam Perlis. Jadi Kak Midah pun panggil Sudin dan tanya,

    Kak Midah: Din ! ayam Bangi tak ada ka.
    Sudin : Tu ada dalam tu. (Yang sebenarnya tak ada sebab lori ayam Bangi terbalik dekat (Tanjung Malim)
    Kak Midah : Hang toksah dok bohong. Kak Midah dah tengok dah, semua dari tempat lain.
    Sudin : Ayam Perlis ada. (Yang sebenarnya pun tak ada sebab lori rosak dekat Nibong Tebal).
    Kak Midah : Hang ni, Kak Midah kata tak dak, tak dak la. Hang ingat akMidah
    tak kenai ka ayam-ayam tu. Bukan sehari dua Kak Midah dok main dengan ayam.
    Sudin : Kak Midah ni memang teror lah, punggong ayam pun dia boleh kenal.
    Kak Midah : Baru hang tau siapa Kak Midah. Pakar tengok punggong ayam.(lalu
    blah sambil tersenyum walau pun tak dapat ayam hari itu).

    Kemudian sampailah cuti sekolah. Biasalah cuti sekolah permintaan ayam
    kan banyak.Orang nak kendurilah. Kak Midah macam biasalah nak belek punggong ayam. Sudin
    tengok Kak Midah, bengang je rasa macam nak bertempik dekat Kak Midah sebab orang
    terlalu ramai dan sesak pada masa tu. Kak Midah perasan yang Sudin memang
    bengang kat dia. Sambil Sudin dok bersihkan ayam Kak Midah, Kak Midah cuba ambil hati Sudin.

    Kak Midah : Din ! Tak balik kampong ke cuti sekolah ni.
    Sudin : Tak!!! (Bengang)
    Kak Midah : Famili ada kat sini ke.
    Sudin : Tak dak!!
    Kak Midah : Habih cuti dengan siapa.
    Sudin : Cuti sorang-sorang la, orang cuti saya tak cuti.
    Kak Midah : Kalau Din tak balik kampung mai lah rumah Kak Midah.
    Sudin : Tak pa lah, terima kasih je lah.
    Kak Midah : Dah lama kita kenal, kak tak tau pun kampung Din. Kampung Din kat mana?
    Sudin : (Diam)(Buat tak dengar)
    Kak Midah : Kak tanya ni, kampung Din kat mana.
    Sudin : (Masih diam)(Tiba-tiba Sudin naik atas meja jual ayam lalu membuka
    seluar dan menonggeng ke arah Kak Midah sambil berkata... Kalau Kak Midah
    teror cuba Kak Midah belek lubang punggong saya dan teka saya berasal dari mana.
    Kak Midah : (Ambil ayam dia dan terus blah)

    bunga

    Posts : 189
    Join date : 2009-01-26

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  bunga on Wed Jan 28, 2009 11:54 am

    Kah kah kah kah..rasa2 dia tuh berasal dari Permatang Pauh tak??? lol!

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  Joyah on Wed Jan 28, 2009 9:09 pm

    kahkahkah ... kena tanya kak midah tu, sebab dia dah blah cepat dgn membawa seribu rahsia yang tersimpan...

    hokage

    Posts : 34
    Join date : 2008-08-19

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  hokage on Wed Jan 28, 2009 10:12 pm

    Joyah wrote:kahkahkah ... kena tanya kak midah tu, sebab dia dah blah cepat dgn membawa seribu rahsia yang tersimpan...

    Kak Joyah mungkin tau..hahaha.Coz di pembawa cerita.hahaha..

    Jangan saman saya.Saya orang susah..kakakakakakakaka

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  Joyah on Wed Jan 28, 2009 11:51 pm

    Hokage ... k.Joyah tak check pungkok ...k.Joyah check bahagian lain ...Jangan ditanya bahagian mana kerana jawapanku akan bisa membuat kau tak lalu makan 3 purnama ..... kakakakaka

    tolong la jangan samannnnnn ... a la la la long, a la la la la long long li long long long

    teruna desa

    Posts : 125
    Join date : 2009-01-16

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  teruna desa on Thu Jan 29, 2009 12:12 am

    teruna duk perhati Joyah ni cam abby fana Sinar FM pulak, suka berteka teki, agak2 suara cun cam abby fana ke? lol!

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  Joyah on Thu Jan 29, 2009 12:42 am

    teruna desa wrote:teruna duk perhati Joyah ni cam abby fana Sinar FM pulak, suka berteka teki, agak2 suara cun cam abby fana ke? lol!


    suara joyah menggoda tawww .... kakakakaka

    ultraman

    Posts : 97
    Join date : 2009-01-17

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  ultraman on Thu Jan 29, 2009 2:17 am

    aku nak laser teruna ni , ini kes nak pikat joyah nie zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    suara joyah mengoda cam abby fana ker ha ha ha

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  Joyah on Thu Jan 29, 2009 2:33 am

    ultraman ... bukan setakat suara ..orangnya pun menggoda, tapi susah digoda .....hahaha ...

    teruna desa

    Posts : 125
    Join date : 2009-01-16

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  teruna desa on Sat Jan 31, 2009 11:10 am

    joyah ni suka makan tongeng ayam ka? sampai ada cerita pasal tongeng ni, jalil hamid cakap kalau suka makan tonggeng ayam, mulut nanti tak tentu diam he he he..bukan teruna cakap jalil hamid yang cakap...

    Sponsored content

    Re: LAWAK --- AYAM BANGI DAN AYAM PERLIS

    Post  Sponsored content Today at 9:11 am


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 9:11 am