AIDC CLUB

Selamat Datang ke AIDC CLUB


    Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Share

    pokok

    Posts : 206
    Join date : 2009-01-02

    Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  pokok on Tue Jan 20, 2009 12:06 pm

    Jumaat lepas pokok aku solat di Masjid di Bangi, antara kandungan khutbah Jumaat, khatib berpesan kepada makmum jangan terpedaya dengan slogan Hak asasi Manusia, kerana itu adalah antara agenda Yahudi.... selain itu khatib terdebut juga mengingatkn makmum agar memulaukan barang dari luar negara, kerana kita tidak tahu kemana duit itu disalurkan akhirnya...\
    selepas solat Jumaat aku terpikir, sape agaknya yang bersunguh2 memperjuangkan hak asasi nie dan prinsip kesamarataan? dan parti mana yang beria-ia memboikot barangan tempatan...korang agak sape yer......Lu pikirlah sendiri he he he he....
    kata khatib tu ada betulnya harap2 dia tak kena buang kerja oleh PKR he he he

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  detective conan on Tue Jan 20, 2009 1:09 pm

    conan tau sape yang perjuang hak asasi ni tidak lain dan tidak bukan geng PKR sebab dalam PKR ramai puak2 NGO cam elizabeth Wong, Tian chua malah ANwar sendiri selalu duk cakap benda nie..
    Pasal keta tu DAP dan PKR ...pas selangor dan perak kena cucuk hidung..walhal kat Proton tu majoriti tukang buat, engineer, vendor dari org Malaysia,,,,yang sedihnya lagie beratus ribu orang yang terlibat dengan industri kereta ni adalah orang Melayu dan berasal dari Kedah kelantan dan Terengganu...Agaknya siapa yang perjuang untuk siapa...bila sesebuah kerajaan sudah tidak hargai benda yng dihasilkan oleh air tangan anak bangsa sendiri..apa ertinya.....
    Sekiranya tindakan kerajaan Perak dan Selangor ini diikuti oleh rakyat di negeri Perak dan Selangor..dimana nasib pekerja-pekerja Melayu yang bergantung kepada Industri Proton...Adakah wajar mereka laungkan mereka lah pembela rakyat..
    Waktu Dato Nik Aziz jadi MB kelantan dulu, Tok guru pun nak pakai keta proton saga ja..tapi tak boleh pakai...atas nasihat pihak keselamatan nak tak nak terpaksa pakai Perdana ..sekurang-kuranya pekerja Proton berbangga dengan Tok guru...kerana menghargai hasil air tangan orang malaysia..
    tindakan DAP yang begitu beri-ia nak pakai toyata ni atas motif apa sebenarnya? ada benda kah disebaliknya atau perancangan jahat DAP nak runtuhkan industri automobil nasional?

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Re :Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  kumbang_aidc on Wed Jan 21, 2009 8:16 am

    Tau tak apa, tengok toyota camry pun tahu. Bukan kereta Malaysia hahaha rabbit rabbit rabbit

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  detective conan on Thu Jan 22, 2009 8:39 am

    kumbang depa kempen belilah barangan buatan Jepun he he he..supaya wakil pengedar kaya raya ...

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  detective conan on Thu Jan 22, 2009 8:41 am

    katanya roniu liu dulu kerja sebagai tukang jual keta, entah entah dia pun dapat komisen....sape tau kan, kaya tue...

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Re :Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  kumbang_aidc on Thu Jan 22, 2009 9:59 am

    Itulah masa jadi pembangkang mengata orang lagi. Jadi kerajaan sendiri buat haha cheers

    cik kiah

    Posts : 32
    Join date : 2009-01-16

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  cik kiah on Thu Jan 22, 2009 1:04 pm

    Siapa lagi kat Malaysia nih yang dok berbuih mulut cakap pasal HAK ASASI & KESAMARATAAN

    Manusia itu la...manusia yang bernama ANWAR BIN IBRAHIM

    Manusia ni la dok bawak misi Amerika...sebab tu la dok jaja sana sini Hak Asasi..Kesamarataan

    pokok

    Posts : 206
    Join date : 2009-01-02

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  pokok on Fri Jan 23, 2009 1:08 am

    cik kiah apa agaknya dia nak tu ya, nak kahwin sama jantan ka?

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  detective conan on Fri Jan 23, 2009 4:16 am

    sebentar tadi conan gi solat kat Mssjik Jame' bandar Kajang, Imam kat situ pun berpesan kat semua makmum agar umat islam di Malaysia tidak terikut dengan slogan Hak Asasi Manusia yang didendangkan oleh pelbagai NGO di Malaysia pada hari ini. Menurut Khatib slogan tersebut lebih merupakan agenda yahudi/barat dan mempunyai motif tertentu.

    Sekiranya negara umat islam melanggar hak asasi, sebuah negara islam akan terpaksa memberi penjelasan kepada PBB,sekiranya PBB tiak berpuas hati negara tersebut akan disekat denagn pelbagai sekatan. Tetapi apabila amerika dan Israel yang melanggar, PBB diam seribu bahasa...

    Dalam kes Malaysia conan amat bersetuju dengan kata-kata Khatib tersebut, Anwar dan gengnya sering mendakwa tiada kebebasan dan menuduh kerajaan Malaysia melanggar hak asasi manusia, agaknya apa yang kerajaan langar ya? atau anwar yang suka langgar...

    pokok

    Posts : 206
    Join date : 2009-01-02

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  pokok on Fri Jan 23, 2009 11:00 pm

    aku nak cari gak muka -muka duk jaja hak asasi manusia tu skang, nape lama duk diam yer ? takut ka?

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  Joyah on Tue Jan 27, 2009 9:54 pm

    aku tetap beli barangan buatan malaysia sekarang dan akan datang, insyaAllah...

    hokage

    Posts : 34
    Join date : 2008-08-19

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  hokage on Wed Jan 28, 2009 12:58 am

    Joyah wrote:aku tetap beli barangan buatan malaysia sekarang dan akan datang, insyaAllah...

    i followwwwwwww...minum kopi pun kopi malaysia tau... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

    Joyah

    Posts : 101
    Join date : 2008-08-12

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  Joyah on Wed Jan 28, 2009 3:28 am

    yer la adik manja k.joyah...intan payung, gunung berapi... minum kopi cap rambutan... tak pun kluang station, tak pun old town...banyak pilihannnnnn ...

    bunga

    Posts : 189
    Join date : 2009-01-26

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  bunga on Sun Feb 01, 2009 9:41 pm

    Just some additional info....70% pengguna fotopages adalah orang2 melayu/Islam Msia! Dalam usaha menggunakan barang2 buatan msia dan memboikot barang2 Israel,untuk makluman fotopages adalah "Made in Israel",hosting dan domain fotopages diTel Aviv:
    http://www.whois.net/whois_new.cgi?d=fotopages.com&tld=com

    Tepuk dada tanya selera.

    Sponsored content

    Re: Kempen beli buatan Malaysia, diperlekeh PKR

    Post  Sponsored content Today at 5:19 pm


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 5:19 pm