AIDC CLUB

Selamat Datang ke AIDC CLUB


    Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Share

    pokok

    Posts : 206
    Join date : 2009-01-02

    Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  pokok on Wed Jan 14, 2009 3:36 am

    sejauhmana sebenarnya anwar menyokong hudud? selepas Lim Guan Eng memberitahu, hudud tidak dapat dilaksanakan sekiranya DAP tidak bersetuju, walaupun pas dan PKR bersetuju...

    Agaknya Anwar dah tau itu yang akan terkeluar dari mulut LIm guang Eng, sebab tu dia begitu berani sokong pelaksanaan hudud, kerana dia tahu itu hanya retorik semata-mata.

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Anwar hanya berretorik... dulu cakap lain..

    Post  kumbang_aidc on Wed Jan 14, 2009 3:54 am



    Anwar memang tak menyokong hudud dari dulu lagi....hanya berretorik sahaja(cakap tapi tak buat)

    pokok

    Posts : 206
    Join date : 2009-01-02

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  pokok on Wed Jan 14, 2009 4:53 am

    kesian aku kat PAS kena tipu hidup2 kaT NUAR ALJUBURI

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Kena ada pendirian...

    Post  kumbang_aidc on Wed Jan 14, 2009 10:27 am

    PAS kene ada pendirian..jangan sebab kuase bersekongkol dengan Anwar

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  detective conan on Wed Jan 14, 2009 3:26 pm

    Conan kesian kat PAS nak berkuasa sangat sampai kena tipu dengan Bro anwar nie

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Ini bukan kes kena tipu..

    Post  kumbang_aidc on Thu Jan 15, 2009 7:01 am

    Detektif ini bukan kes kena tipu..ini kes rela ditipu..hua hua hua

    hokage

    Posts : 34
    Join date : 2008-08-19

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  hokage on Fri Jan 23, 2009 5:24 am


    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  detective conan on Fri Jan 23, 2009 6:04 am

    sian conan tengok kat PAS, hu hu....kena tipu je kat anwar tue

    Karim Parez

    Posts : 14
    Join date : 2009-01-07

    ade baik gak sebenarnya hudud ni

    Post  Karim Parez on Sun Jan 25, 2009 7:05 am

    Aku tengok hudud ade baik gak sebab aku pernah tengok statistik jenayah di Arab Saudi pasal jumlah yg mencuri dan berzina..dlm setahun, yg kene potong tangan cume 3 org je, yg kene sebat pun dalam puluhan je..tapi cara PAS nak naikkan syiar Islam ni sgt keterlaluan sampai cakap Islam Hadhari adalah Islam mazhab baru, pernah kafirkan ahli UMNO, kalau camtu anwar pun kafir gak ar sbb dulu dia dlm UMNO..cara PAS seolah2 dia sahajalah Islam Tulen yga lain bukan Islam..aku x pernah nampak UMNO abaikan Islam dlm pemerinttahan...tapi aku nak tanye PAS ni kalau diorang nak buat hukum hudud,
    soalan 1- camne nak buat hudud di Malaysia ni dgn hanya 60% Melayu dan 30% cina dan India? kalau sorang india curik, nak kene potong tangan dia ke?
    soalan 2- PAS ade wat hukum hudud ke dekat Kelantan dan Terengganu time dulu berkuase? Yang aku nampak, ade perubahan dari segi undang2 keluarga dan suami isteri. x nampak orang kelate putus tangan lagi
    soalan 3- dapat ke tercapai impian hudud PAS dengan Anwar yg dari dulu anti-hudud dan DAP yg dah sedia kafir harbi yg xleh bawak bincang lagi sebab dah sah anit Islam dan Melayu??PAS, lu pikirlah sendiri! Laughing

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  detective conan on Sun Jan 25, 2009 7:34 am

    hukum hudud ni memang sesuai..sebab ia adalah hukum allah, Masa zaman nabi dulu ia dilaksanakan pada semua golongan, islam dan bukan islam, malah ada orang yahudi dikenakan hukuman ini setelah terbukti melakukan kesalahan,
    bila terdengar hukum ini hanya ingin dilaksanakn untuk orang islam sahaja...Conan agak terkejut...
    contohnya bila seorang muslim dan bukan muslim ditangkap kerana berzina, yang bukan muslim akan dibebaskan kerana ia bukan islam.yang muslim akan dihukum...macamana nak jawab benda nie?

    Conan harap isu Hudud ini bukan dijadikan isu politik...seharusnya ditubuhkan pusat kajian mengenai perundangan islam ini,
    Tak guna mana2 parti politik mengunakan isu ini untuk meraih perhatian, walhal hasilnya belum tentu lagie...

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  detective conan on Sun Jan 25, 2009 7:43 am

    dalam konteks malaysia hukum ini agak sukar dan kompleks ingin dijalankan, orang PAS seharusnya melihat dari sudut ini...di sebelah pantai timur mungkin tiada masalah sebab ornag islam yang dominan tetapi di Pantai barat situasi berbeza. Sekiranya di Selangor mereka nak laksana pengawalan Arak pun ada bankangan, apatah lagi dengan hukum ini...seharusnya parti politik yang berteraskan orang Melayu berbincang dengan baik mengenai perkara ini...kepincangan dalam isu ini menandakan kelemahan umat islam...ketepikan soal politik dan ego masing2.
    Kerajaan yang sedia ada pun sudah banyak mengembangkan syiar Islam, negara kita bukanlah seperti TURKI kerana umat islam masih bebas melaksanakan syariat islam. Cuba cakap apa amalan agama islam yang dilarang oleh kerajaan? Kesesuaian konteks pelaksanaan hukum ini akan memberikan imej yang baik kepada umat islam. Tetapi sekiranya ia tidak diteliti dan disesuaikan dalam konteks negara kita yang berbilang kaum, ia akan membawa imej yang buruk kepada umat islam. Akhirnya imej umat islam yang buruk...

    cik kiah

    Posts : 32
    Join date : 2009-01-16

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  cik kiah on Mon Jan 26, 2009 12:58 pm

    Pas dah lama kena tipu dengan Anwar.
    Cuma buat-buat tak sedar jer kerana lebih pentingkan politik.
    Dashyat betul politik alim warak Pas nih.
    Lebih hina gunakan Islam sebagai syiar.
    Pak Lebai Pas hanya pakaian jer Pas,badan PKR (pinjam kata-kata siapa ek..lupa) Hehee..

    Sponsored content

    Re: Anwar sokong hudud- PAS tertipu

    Post  Sponsored content Today at 9:12 am


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 9:12 am