AIDC CLUB

Selamat Datang ke AIDC CLUB


    Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Share

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Adakah Anwar ''sundalkan'' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  kumbang_aidc on Thu May 14, 2009 8:42 pm

    Analisis Kumbang..

    Kumbang pertama kali terdengar perkataan 'penyundalan' agama bangsa dan negara di dalam suatu majlis, yang mana Fuad Hassan memberi ucapan dan beliau mengkritik sesetengah pihak yang semakin rakus 'menyundalkan' agama bangsa dan negara. Kumbang tertarik untuk mengulas apakah sebenarnya yang disebut sebagai 'penyundalan' agama bangsa dan negara ini.

    'Penyundalan' agama,bangsa dan negara ini boleh dikatakan bermaksud menggunakan dan melakukan apa sahaja terhadap agama,bangsa dan negara untuk kepentingan politik dan peribadi.

    Contoh-contoh 'penyundalan' agama,bangsa dan negara ini seperti di bawah:-

    Pertama, penyundalan kepada agama boleh dibuktikan dengan kenyataan beberapa pemimpin pembangkang yang rela nama Allah digunakan oleh penganut agama lain. Nama Allah, tuhan yang maha esa kini sudah disamatarakan dengan tuhan agama lain.

    Kedua, Krisis politik Perak menjadi bukti 'penyundalan' bangsa apabila keputusan Sultan lagi tidak dihormati. Sultan yang menjadi lambang kepada orang melayu kini tidak lagi mempunyai erti bagi mereka dan ada sesetengah pihak sudah berani untuk mengatakan Sultan kini berat sebelah dan sudah pandai bermain politik.

    Penyundalan negara pula dibuktikan dengan kempen pemimpin pembangkang yang rajin memburukkan Malaysia di negara luar demi sokongan dan survival politiknya.

    3 contoh besar ini adalah bukti 'penyundalan' agama bangsa dan negara pada masa kini.Contoh-contoh yang lain harap anda semua boleh rujuk posting-posting Kumbang sebelum ini. Klik sini

    Persoalan kepada semua ini, siapakah bapa kepada 'penyundalan' agama bangsa dan negara ini?

    Petikan buku di atas adalah pandangan Mohd Sayuti Omar terhadap Anwar pada tahun 1990.

    Dalam bukunya "Anwar Ibrahim : Mimpi dan Realiti beliau menyebut dan secara ringkasnya :
    1.Anwar berpolitik berasaskan nafsu dan bukan berteraskan nilai-nilai integriti dan Islam.
    2.Anwar menggunakan Islam sebagai alat untuk mempengaruhi orang lain dan menggunakan Islam demi kepentingan politiknya.

    Adakah 2 perkara di atas ini bukti Anwar adalah kepada bapa kepada 'penyundalan' agama,bangsa dan negara?

    Dalam buku Mohd Sayuti Omar ini juga menyebut tentang sikap berpura-pura Anwar yang mengutuk UMNO sebagai parti 'perkauman' (Asobiyah) apabila berada di kalangan pemimpin PAS tetapi beliau menyertai UMNO tidak berapa lama selepas menyatakan perkara itu itu dengan beralasan mahu 'mengIslamkan' UMNO.

    Tapi malangnya tiada apa yang beliau dapat lakukan apabila berada di dalam UMNO selain mencantas musuh-musuhnya dan berpolitik sahaja. Apabila dipecat, beliau meletakkan kesalahan beliau yang tidak dapat mengIslamkan UMNO ini kepada pemimpin-pemimpin UMNO yang dikatakan rasuah, sedangkan beliau turut ada saham di dalam kebobrokan yang disuarakannya. 'Tak tahu menari,nak salahkan lantai pula'.

    PAS yang telah dipergunakan Anwar sebelum memasuki UMNO kini sekali lagi dipergunakan Anwar untuk meraih kuasa. PAS yang bukan lagi PAS pada masa kini adalah hasil daripada kerjasama PAS dengan Anwar yang bermodus-operandikan nafsu dan kepentingan.
    Dengan bahasa mudah, buat apa sahaja asalkan berkuasa.
    Adakah perkara di atas ini bukti Anwar adalah kepada bapa kepada 'penyundalan' agama,bangsa dan negara?


    Selepas dipecat dan keluar daripada penjara beliau meneruskan survival politiknya dengan strategi licik yang disokong dan ditaja rangkaian-rangkaian luar negara yang kononnya ingin melihat perubahan pada Malaysia. Hakikatnya sebagai manusia biasa. Kita harus sedar, kita tak akan memberi jika diakhirnya kita tidak mendapat hasil. Memberi sedekah pun kita mahukan ganjaran pahala inikan pula penaja-penaja Anwar dari luar negara.

    Apakah hasil yang akan diberikan Anwar kepada penaja-penaja beliau?
    Adakah beliau sanggup melakukan apa sahaja demi menggembirakan hati penaja-penajanya demi meneruskan survival politik beliau?
    Jika benar, bukankah ini juga 'penyundalan' agama bangsa dan negara?

    Anwar yang kini sepi dan berdiam diri daripada kontroversi, beliau seakan-akan mengerti tinggal ada 2 bulan lagi keadilan akan ditegakkan.
    Adakah beliau berdiam diri kerana bimbang perbicaraan pada julai ini?
    Mana pendedahan kontroversi yang dijanjikan di Bukit Selambau?
    Adakah itu semua hanya gimik murahan?

    Menurut beberapa sumber, Hindraf kini sudah hilang keyakinan terhadap Pakatan Rakyat. Bermula dengan keluarnya Kalainavar di Kedah membuktikan Hindraf bukanlah agenda utama perjuangan Anwar. Hindraf cuma menjadi alat penyedap kepada kepada kempen memburukkan kerajaan 2 tahun dahulu.
    Kini Hindraf tidak yakin pada Anwar dan Anwar semakin hilang sokongan masyarakat india di Malaysia.

    Persoalannya melihatkan kepada semua 'penyundalan' agama,bangsa dan negara yang dilakukan Anwar ini, adakah kita semua akan berdiam diri?

    Mari kita sama-sama berfikir..

    Masa kian suntuk...Sekali bah, sekali pantai berubah..

    Pendapat anda bagaimana tentang isu ini?
    Sumber : Analisis Ringanhttp://analisisringan.blogspot.com/2009/05/adakah-anwar-sundalkan-agamabangsa-dan.html

    detective conan

    Posts : 291
    Join date : 2009-01-14

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  detective conan on Sat May 16, 2009 3:09 am

    anwar bukan sahaja sundalkan agama malah dia pun jadi sundal untuk dapat kepuasan nafsunya

    bunga

    Posts : 189
    Join date : 2009-01-26

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  bunga on Tue May 19, 2009 9:26 am

    detective conan wrote:anwar bukan sahaja sundalkan agama malah dia pun jadi sundal untuk dapat kepuasan nafsunya

    True indeed!!

    Anwar Ibrahim also is the sole cause of The Current Instability!! Take for example for what hppnd in Perak's crisis and PAS.One would NOT at all be surprised with the 'current waves' happening for that matter.

    All the chaos initiated with only ONE PURPOSE...to get the nation LOST in the woods, and fail to see the BIG picture, and too busy to build the nation and to DIVIDE the nations,stir up inter-racial conflicts, create issues out of nowhere, create and confabulate stories.Once these started,no more solid foundation for the Goverment,citizens are filing up with the racist sentiments~~petty bickerings and bitchings,riots,street demostransion etc...which is unhealthy for the nation growth as well as the economics since poor political stability on the country to the eyes of the world!

    This is where ANWAR will stand up with his rethorical and gimmick,making perceptions to the World that is why he needs to take over the leadership of the country!!!

    What a pathetic way Mr Al-Juburi.I hope you RIP soon...I mean your PKR!

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Re : Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  kumbang_aidc on Tue Jun 02, 2009 3:15 pm

    Anwar memang begitu.. cyclops cyclops cyclops cyclops

    udinthegreat01

    Posts : 31
    Join date : 2009-03-18

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  udinthegreat01 on Thu Aug 13, 2009 4:26 pm

    detective conan wrote:anwar bukan sahaja sundalkan agama malah dia pun jadi sundal untuk dapat kepuasan nafsunya


    boleh laku ke kalau dia jadi Sundal??? hahahaaaaaa....... Twisted Evil

    kumbang_aidc

    Posts : 133
    Join date : 2009-01-02

    Re : Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  kumbang_aidc on Fri Aug 14, 2009 1:27 am

    Hehe tak tahu bro, nape berminat ke? hehehe

    pokok

    Posts : 206
    Join date : 2009-01-02

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  pokok on Thu Aug 20, 2009 11:29 am

    kumbang_aidc wrote:Hehe tak tahu bro, nape berminat ke? hehehe


    aku tau sundal bolong jer

    udinthegreat01

    Posts : 31
    Join date : 2009-03-18

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  udinthegreat01 on Sun Aug 30, 2009 8:58 pm

    "Tapi malangnya tiada apa yang beliau dapat lakukan apabila berada di dalam UMNO selain mencantas musuh-musuhnya dan berpolitik sahaja. Apabila dipecat, beliau meletakkan kesalahan beliau yang tidak dapat mengIslamkan UMNO ini kepada pemimpin-pemimpin UMNO yang dikatakan rasuah, sedangkan beliau turut ada saham di dalam kebobrokan yang disuarakannya. 'Tak tahu menari,nak salahkan lantai pula'.


    mamat ni memang tak tahu menari Bro...setakat goyang dari paras pinggang keatas aje....tengok ar video clip dia...acececeh.... cheers

    Karim Parez

    Posts : 14
    Join date : 2009-01-07

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  Karim Parez on Mon Aug 31, 2009 4:42 am

    Bile dulu Anwardalam PAS, tuduh UMNO parti perkauman...bile masuk UMNO, kate pasal ketuanan Melayu...bile jadi Presiden PR kate UMNO tak adil kpd bangsa lain...umphhh, kalau jadi Perdana Menteri, kata homoseksual tu halal ikot cakap paderi Paul Wolfowitz dia(simpang malaikat 44, janganlah jd cmtu)

    ultraman

    Posts : 97
    Join date : 2009-01-17

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  ultraman on Mon Aug 31, 2009 11:38 pm

    Karim Parez wrote:Bile dulu Anwardalam PAS, tuduh UMNO parti perkauman...bile masuk UMNO, kate pasal ketuanan Melayu...bile jadi Presiden PR kate UMNO tak adil kpd bangsa lain...umphhh, kalau jadi Perdana Menteri, kata homoseksual tu halal ikot cakap paderi Paul Wolfowitz dia(simpang malaikat 44, janganlah jd cmtu)

    ada ke dia masuk PAS? rasanya dia duk dala ABim je kan....dia tak nak masuk pas sebab dia kata pimpinan PAS jumud...

    nangkasedap

    Posts : 57
    Join date : 2009-02-07

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  nangkasedap on Wed Sep 09, 2009 10:18 am

    skanmg ni dia duk sundal sape pulak yer

    Sponsored content

    Re: Adakah Anwar 'sundalkan' agama,bangsa dan negara demi kepentingan politik?

    Post  Sponsored content Today at 3:09 pm


      Current date/time is Thu Dec 08, 2016 3:09 pm